Home » Е-Списание, политика

Джордж Фридман – фалшива геополитика в името на частни интереси

2015.04.16 2 коментара
Spread the love

Част от изказвания на Джорд Фридман, директор на Forecasting Inc (STRATFOR), от една конференция, състояла се през февруари 2015 г. в Чикаго, се появиха на видеозапис, качен в You Tube.

Джордж Фридман

Джордж Фридман

Видеозаписът е монтиран и преведен от блогът bgzemia, Ето какво те сами пишат за себе си:  “Нашият блог съдържа информация свързана с борбата срещу колониалната политика в България, която се налага цели 25 години от вън в полза на държави с имперски амбиции като сащ, англия, израел и турцуя в резултат, на което от България всяка година да се крадат минимум 30 милиарда евро”

Според това, което се вижда на видеозаписа на bgzemia, Джордж Фридман е представен от Ник Бранд, директор на Общата програма на Чикагския съвет за глобални отношения. Фриндман говори за това каква трябвало да бъде политиката на САЩ към Русия, за мястото на Германия в тези отношения, за ситуацията в Украйна. България също е спомената в неговите изказвания. Както и Иран, Ирак и Афганистан. Говори за една политика, позната още от времето на Римската империя като “Разделяй и владей” и като поставяне на верни на метрополията местни управници. Противникът не се унищожава, той се вади от равновесие. И разни страни или части от тези страни се насъскват да воюват едни с други. Фридман дава пример и с Британската империя, която е приложила същия принцип, “Разделяй и владей”, в Индия.

Ако се доверим на подбраните във видео думи на Фридман, между Русия и Германия трябва да се създаде “санитарен кордон” от антируски настроени страни, които да ги отделят една от друга и да не позволят на немския капитал и на немските технологии да се свържат с руските природни ресурси и руската работна ръка – което би ги превърнало в непобедима комбинация. Този “кордон”, който минава от Балтийско до Черно море, включва и България.  Според Фридман този, който може да предвиди какво ще реши Германия, може да предвиди как ще изглежда историята в следващите години.

 

.

Оригиналната пълна версия на записа от платена от спонсори конференция може да видите тук:

————————————————————————————–

Стратфор (на английски: Strategic Forecasting Inc.), съкр. Stratfor, е частна разузнавателна и аналитична компания базирана в Остин, Тексас, САЩ, и основана през 1996 г. от политолога Джордж Фридман (George Friedman). Ето какво откриваме за фирмата в публичните рекорди:

us_fredman_02

Кой е Джордж Фрийдман –  той е човек, за който не се знае да е заемал официален пост в някоя администрация, но това не му пречи да се самоопределя за шеф на “частно ЦРУ”, в което работят – той, съпругата му и счетоводителят Грег (вж. снимката по-горе).

Ето какво пише за него  Лешек Сикулски, президент на Института за геополитика в Полша:

Тук няма да коментирам личността на Фридмън и ръководения от него център, ще подчертая само, че Стратфор се самоопределя като частен център, специализирал се в събирането на разузнавателна информация по целия свят (global inteligence). Публична тайна е, че външната политика на САЩ активно се подкрепя от множества частни фондации, асоциации и т.н. Ролята им е да влияят в „правилната” посока върху общественото мнение, политическия и интелектуален елит на потенциалните съюзници, както, разбира се, и на американските противници. Те се използват като инструмент за „мек натиск” и водене на информационна война или, ако искаме да сме по-точни, на „мрежова война”…  С помощта на инструментариума на мрежовата война, американската дипломация успешно наложи такива спорни тези, като разделянето на членовете на ЕС на „стари” и „нови”, чиито интереси уж се различават диаметрално. Струва си да отбележим, че лансираните от американската администрация геополитически кодове, на които толкова възторжено аплодира полският елит след 1989, се крепят на изключително крехка основа, митове, и изкривявания, да не кажа откровени манипулации… Диктовката на такива специалисти, като Джордж Фридмън, които се стремят да ерозират процеса на европейска интеграция, може да доведе до геополитическата дестабилизация на нашата част на континента. Следва да сме наясно, че погрешният прочит на геополитическите процеси и механичното пренасяне на оценките от миналия век към съвременните реалности, води директно към катастрофа. В този смисъл, перефразирайки думите на известния полски историк Юзеф Шуйски, можем да твърдим, че „фалшивата геополитика произвежда и фалшива политика”.

Но ето какво намираме за СТРАТФОР в българските медии…

Ще започнем с текст от в. “Атака”:

Агенцията, чието име е съставено от първите срички на Strategic Forecasts (стратегическо прогнозиране), бива наричана “частното ЦРУ”. Основана е през 1996 г. от д-р Джордж Фридман. Читателите на в. “Атака” го познават от многобройните негови анализи, публикувани в нашия вестник, а също и от 2 негови книги, издадени на български език – “Следващите 100 години” и “Следващите 10 години”.

Анализите, които ние сме публикували с разрешение на СТРАТФОР, се разпрострняват безплатно. Но има и други, например в областта на сигурността на американските корпорации по света, които се предоставят само на абонати. СТРАТФОР работи и за правителствени институции – отново не безплатно, разбира се.

На 27 февруари 2012 г. „Уикилийкс“ пусна голяма порция от откраднатите кореспонденции на СТРАТФОР под заглавие „Глобалните разузнавателни досиета” (The Global Intelligence Files). Целият свод съдържа над 5 милиона електронни съобщения между СТРАТФОР и нейните информатори. Те са изпратени между юли 2004 г. и края на декември 2011 г.  „Съобщенията разкриват интимните механизми на събиране на информация от една фирма, която се представя за издател на разунавателна информация, а всъщност снабдява с поверителни разузнавателни данни големите корпорации, например “Доу Кемикъл Ко” в Бопал, “Локхийд Мартин”, “Нортроп Груман”, “Рейтиън” и държавните агенции на САЩ, например Министерството за вътрешна сигурност, Морската пехота и разузнавателната агенция на Министерството на отбраната“, пишат от „Уикилийкс“.

Мейлите разкриват мрежата от информатори на СТРАТФОР, структурата на заплащане, методите за изпиране на възнагражденията и психологическите методи на фирмата.

Някои от електронните съобщения се появиха на сайта „Биволъ“ пишат в “Атака”.

.

Ето каво откриваме в “Биволъ”:  Президентският съветник Вени Марковски е донасял на STRATFOR

Шефът на „Интернет общество – България“ Вени Марковски, който беше също президентски съветник по информационни технологии, се е свързал със STRATFOR по своя инициатива през 2008 и е давал информация на частната разузнавателна кантора. Това разкрива кореспонденцията на STRATFOR, публикувана в Wikileaks.

Марковски е също така бивш член на борда на международната организация за интернет имена и адреси ICANN, а в момента е мениджър по международните връзки с Русия, ОНД и Източна Европа. STRATFOR са му присвоили код на информатор EU105, тъй като се представя и за съветник в Брюксел. Под този код той се води информатор до края на 2011.

Вероятно за повече авторитет, първият контакт на Марковски със STRATFOR през 2008 е осъществен от български правителствен мейл адрес. Американците обаче не се доверяват и правят проучване на Марковски. По неясни причини те го считат за изключително богат олигарх и се питат дали не е свързан с организираната престъпност и с руските служби.

„Водещ офицер“ на контакта с Марковски е анализаторката за Евразия Лорен Гудрич. Тя го представя на централата на STRATFOR в Остин, Тексас, и препоръчва на старшите анализатори да се срещнат с него.

———————-

Оказва се, че един съмнителен политолог, направил си едва ли не семейна фирма, коментира световните дела, и в него се вслушват не само не особено силните във външната политика американци, но и българските медии. А след тях и българските партии, политици и съветници на президента ни. Колко жалко, че сами превръщаме държавата си в дребна пионка в чужди игри.

2 коментара »

  • Гласове said:

    Автор: Николай Стариков

    За това вече писах преди четири години (!) – през 2011 г. Сега във връзка с внезапната актуализация на сирийския проблем няма да е лошо да разкажа за това, за което мнозина вече са забравили.

    Публикувайки „новини“ от Сирия, всички западни медии се позовават на… един човек.

    И само на един.

    Но нека я караме поред.

    Ето например какво пише „отговорната“ антируска „Медуза“:

    „Както заявил пред агенцията един от бунтовниците, под ударите се оказал техният лагер в района на Хама. В резултат на бомбардировките са пострадали осем човека. Правозащитната организация Syrian Observatory for Human Rights съобщи, че в Талбис, Ар Растан и други градове са загинали най-малко 27 души.“

    Те пишат за руската въздушна атака. Все едно руската авиация не бомбардира „Ислямска държава“, а някакви „опозиционери“.

    Да обърнем внимание на източника на информация – някаква правозащитна организация Syrian Observatory for Human Rights. Смешното е в това, че във всички западни и прозападни медии ще видите като източник на информацията само тази организация.

    Защо? Ами защото…

    Защото за да излъжеш, трябва да се позовеш на източник – такива са железните принципи на „свободните медии“. За да повярвате на информацията, трябва да я представите не като плод на вашето въображение, а на независим източник на информацията.

    Щатът на организацията Syrian Observatory for Human Rights, на която се позовават всички западни медии, не е раздут – той се състои от всичко на всичко… един човек. Той е „директор“ на тази организация и се казва Rami Abdul Rahman. В крайна сметка, той така се нарича.

    И точно тази организация, на практика монополна, захранва с „новини“ за Сирия всички основни информационни агенции в света.

    Ето сайта на тази организация Syrian Observatory for Human Rights в два варианта плюс страница във „Фейсбук“ на английски:

    http://www.syriahr.org/

    http://www.syriahr.com/

    http://www.facebook.com/pages/Syrian-Observatory-for-Human-Rights/121855461256134

    На сайта (например в отдела Contact us) може да се намери информация, че новините на организацията се разпространяват от агенциите Reuters и AFP. Но също така и други големи световни агенции се позовават като източник на информации за Сирия на тази организация, по-точно, просто повтарят и тиражират лъжата.

    Освен това въз основа думите на тази организация, на този „директор“ правителства на държави правеха и правят изявления по отношение на Сирия.

    Излиза, че един чичо си седи в Лондон и формира световното обществено мнение? Че един господин в Лондон практически диктува на правителствата на държавите отношенията им със Сирия?

    Не. Той просто работи „диспечер“ на клозетно казанче. Подава необходимата информация, а всички „независим“ медии си дават вид, че не знаят, че цитират един човек. Ежедневно и ежечасно.

    Това е заговор. Има монополно споразумение за цената на бензина. И наказание по антимонополното законодателство. А тук е налице монопол на информацията и точно такъв заговор. Всички са длъжни да ползват информация само от един източник.

    Съмнявате се? Вярвате ли в случайността? Специално за вас един германски сайт е направил проучване и е установил, че на Syrian Observatory for Human Rights от славния град Лондон се позовават следните информационни агенции, цитирам дословно:

    „CNN, CBS, Associated Press, Reuters, AFP, BBC, Tagesschau, FAZ, Holtzbrinck, Springerpresse, Spiegel, Focus, Al Jazeera, al Arabiya und so weiter und so fort bis hin zu taz, Guardian und RIA Novosti.“

    Надявам се, вече всичко да ви е ясно. За „обективните данни“ на „ правозащитната организация“ Syrian Observatory for Human Rights и „независимите“ медии.

    Затова аз просто ще повторя въпросите, които зададох в края на 2011 г. в моя материал „Приказка за това как един човек лъже целия свят“:

    „И така, възникват няколко въпроса.

    Защо и по какви причини практически всички вземат новини за Сирия от едно място?

    Как става така, че един човек формира мнението на планетата по редица въпроси?

    Защо правителствата на различни страни като папагали повтарят едни и същи глупости, измислени от един човек?

    Нима тези правителства нямат нито разузнаване, нито спецслужби, нито специалисти за данни от региона?

    Може ли всичко от гореказаното да е случайност?

    Или просто спецслужбите на САЩ са организирали целия този цирк?

    За това, за да разбунят целия Близък изток и да направят там Голям ислямски халифат. Както бъдещо средство за преустройство на света като в началото на ХХ век беше социал-демокрацията и класовата борба, а в средата на на ХХ век – фашизмът и нацизмът.

    Минаха четири години – на Запад все същите планове, но те станаха все по явни и нагледни. Да се надяваме, че Русия няма да позволи да се осъществят.

    Източник: Гласове

    Прочети цялата статия тук: Откъде западните медии вземат новините си за Сирия – Поглед Инфо

  • ЦРУ said:

    Жителю штата Мэриленд, на протяжении нескольких лет выходившему в эфир Fox News в качестве приглашенного эксперта и выдававшему себя за бывшего агента ЦРУ, предъявлены уголовные обвинения. Об этом сообщает Associated Press.

    Федеральные власти обвинили 62-летнего Уэйна Симмонса (Wayne Simmons) из Аннаполиса в ложных заявлениях и мошенничестве против государства. Согласно обвинительному заключению, Симмонс лгал, что 27 лет работал в ЦРУ в качестве специалиста по «полувоенным спецоперациям за рубежом».

    Также Симмонс, представив о себе заведомо ложные сведения, заключил контракт с военным ведомством. Ему даже дали допуск к секретной информации в рамках работы по одной из программ, пишет The Huffington Post.

    Выяснилось, что в прошлом Симмонс имел проблемы с законом, в частности, связанные с насилием и огнестрельным оружием. Сам он утверждал, что был завербован ЦРУ, и его прошлые аресты и судимости «были непосредственно связаны с разведывательной работой».

    Симмонс регулярно выступал в эфире с комментариями по работе спецслужб. Он подвергал резкой критике деятельность политиков. Например, в одном из радиоинтервью Симмонс заявил, что администрация президента США Барака Обамы — наихудшая из известных в истории страны. Кроме того, при обсуждении вопроса о технологиях допроса в ЦРУ он назвал лидера фракции демократического меньшинства в палате представителей Конгресса Нэнси Пелоси «патологической лгуньей».

    Симмонс также состоял в «Гражданской комиссии по Бенгази», созданной консервативной журналистской организацией Accuracy in Media. В качестве цели комиссии заявляется проведение независимого расследования атаки исламистов на американскую дипмиссию в 2012 году. Тогда погибли несколько должностных лиц, в том числе посол США в Ливии Кристофер Стивенс. Этот инцидент рассматривается критиками как серьезное упущение тогдашнего руководства Госдепартамента в лице Хиллари Клинтон, ныне претендующей на выдвижение в президенты от демократов.

    Fox News отмежевался от Симмонса и заявил, что он, вопреки утверждениям, что якобы являлся сотрудником канала, был лишь гостем студии. Медиакорпорация подчеркнула, что он никогда не выступал с комментариями на платной основе.

    На предварительном слушании по определению меры пресечения суд постановил заключить Симмонса под стражу. Рассмотрение дела продолжится в пятницу, 16 октября.

Leave your response! Вашето мнение е важно, напишете го!

Add your comment below, or trackback from your own site. You can also subscribe to these comments via RSS.

Моля не ползвайте нецензурни изрази! Всеки коментар, в който има линк, ще изчака редактор да го провери за спам - забавя публикуването.

You can use these tags:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This is a Gravatar-enabled weblog. To get your own globally-recognized-avatar, please register at Gravatar.